woensdag 11 juni 2014

Afscheid en een operatie

Morgen vertrek ik dus vandaag was het mijn laatste 'echte' dag hier. En die dag begon met mist! Het was gisteren ook erg warm en vannacht koelde het nauwelijks af dus niet zo gek.
Maakte dan ook haast om naar een strandje te gaan.
Bovendien moest er eerst een brandend probleem worden opgelost!

Toen ik gisteravond laat in bed mijn boek uit wilde lezen op mijn inmiddels onmisbare ereader hield die er opeens mee op. Was niet meer voor- of achteruit te krijgen en ook niet meer uit te zetten.
Dus de laptop weer aan en gekeken of ik hem kon resetten. Dat leverde eerst een wit en daarna een volledig zwart scherm op. Verder niks. Helemaal niks.

Nu was het twee weken geleden ook gebeurd maar toen kon hij alleen geen bladzij meer omslaan. Ook niet de bedoeling natuurlijk maar dat leek minder desastreus. Moest hem toen resetten.
Waarmee?
Met een paperclip.....

Toch wonderlijk dat zo'n technisch hoogwaardig produkt als de Kobo Aura HD dan met een paperclip moet worden gered.
Maar nu was het midden in de nacht en ik had geen paperclip bij de hand. Eerst met een pincet en toen dat niet ging met de punt van een schaar geprobeerd resultaat te krijgen maar dat hielp niets.
Dus zonder boek naar bed. Een bijna onmogelijke opgave....

Vanmorgen een paperclip gescoord en die er zonder veel vertrouwen ingeduwd.
Eerst gebeurde er niets.
Toen begon het schermpje heel voorzichtig wat te flikkeren.
En ja hoor, opeens kwam de vertrouwde homepage weer in beeld!
Wat een opluchting.

Toch blijf ik het gek vinden. Zowel dat zo'n ding uit het niets vastloopt als die ultieme reparatie met een paperclip!
Maar wat heb ik vanmiddag weer genoten op mijn strandje.
Mét mijn ereader!


Geen opmerkingen:

Een reactie posten